неделя, 12 април 2009 г.

Отношенията между хората

Искам да ме изслушваш, без да ме съдиш.
Искам мнението ти, не съвет.
Искам да ми вярваш, без да изискваш.
Искам помощта ти, но не и да решаваш вместо мен.
Искам грижите ти, но не и да ме обезличаваш.
Искам да ме гледаш, без да проектираш твоите неща у мен.
Искам прегръдката ти да не ме задушава.
Искам да ме окуражаваш, без да ме насилваш.
Искам да ме подкрепяш, без да се нагърбваш с мен.
Искам да ме защитаваш без лъжи.
Искам да си близо, без да ме завземаш.
Искам да познаваш моите черти, които най-силно те отвращават.
Искам да ги приемеш, без да се опитваш да ги промениш.
Искам да знаеш ... че днес можеш да разчиташ на мен ...
Безусловно.

Кратко и ясно. Включва всичко онова, което ние, хората, рядко правим и прилагаме в отношенията си с родителите, приятелите, любимите.
Мислила съм си тези неща много пъти, не бях сядала да ги описвам. Казвах само, че за да твърдиш, че обичаш някого, трябва да знаеш и приемаш нещата, които не харесваш в него.

А горните е написал Хорхе Букай, аржентински писател и психотерапевт. Прочетох ги вчера в "Приказки за размисъл." Била най-продавана книга на издателство "Хермес" за миналата година или нещо подобно. Аз си я купих просто така - отворих я, хареса ми историята, която прочетох.

3 коментара:

Анонимен каза...

Бе той хубаво го е написал всичко, ама с това повелително наклонение... ще си остане само с искането май.

Във втори том (на цената на първия, естествено) да пробва така:
Ще те слушам, без да те съдя.
Ще ти давам мнението си, но не съвет.
и т.н.

Впрочем горните глупости може да ги нареди и шестокласник, не е кой знае колко трудно. А хората, които наистина държат на тези неща (от първо лице, единствено число), обикновено не обсъждат темата много-много... още по-малко пък да искат, тропайки капризно с крак.

Искал... иска парите на заблудените хора Хорхе Букай.

Desi каза...

въобще не съм съгласна. парите ги даваш или не ги даваш - това си е твой избор. правиш го, защото така ще се почувстваш по-добре. значи имаш нужда от това.
що се отнася до цитирания от мен текст - той се отнася до двамата участника във връзката. и точно защото хората рядко го обсъждат, по-трудно и го осмислят. някои не го осмислят въобще. затова е добре поне да го прочетат. може пък да им светне.

Анонимен каза...

И какво - в крайна сметка имаме още един милионер, а животът на неговите чичатели - sans changement.