събота, 25 юли 2009 г.

За важните неща

"ВИНАГИ важните неща са очевидните неща, които никой никога не казва" - цитат от "Factotum" на Буковски. Не съм го чела, едва ли ще го зачета, макар че може и да ми хареса. По отношение на него явно имам твърде много предразсъдъци. Но с горното съм абсолютно съгласна. Дали се получава парадокс - очевидното няма нужда от коментар, но често сме го пропускаме точно, защото е пред очите ни. Не назоваваме нещата, защото ни е страх, че няма да кажем нищо ново - а непременно трябва да открием нещо и да покорим всички с мъдростта си. Не казваме, защото ни е страх от присмех. Не правим признания, защото ставаме уязвими.

Не казваме на някого, че държим на него, защото той би трябвало да го знае - от отношението ни. Не му казваме, щото не сме в тъп американски филм, в който всеки казва на другия по сто пъти: "Обичам те" - някак изкуствено е. Не казваме, щото са важни делата, ама като се разминем в живота и някой си отиде, ни е мъчно. И си мислим за пропуснатите мигове. И думи.

3 коментара:

Анонимен каза...

Ами не ги пропускай тогава. И стига с това разминаване! Омръзна ми. Ако държиш на някого - следвай го, а не периодично да се разминаваш! И ... давай мигач при разминаването, да не става ПТП :-)

Анонимен каза...

Сега, аз да не се правя на мъдрец, защото не ми отива, но... Тия думи на Буковски кънтят в съзнанието ми от 1993, когато ги прочетох. И да - права си - на теория не е нужно да се напомнят или изтъкват очевидни неща, но на практика... да обичаш някого, а да не му го казваш, е много голяма житейска грешка. Няма нищо лошо или досадно в това... лошо би било, ако зад думите не стоят дела... Дела, дела и само дела :)
Вземи, та си свали от торентите "Il mare" и "The art of fighting"... и не подхождай предубедено - всяка прилика с холивудски бози не е случайна, но и не е в полза на бозите. Ако вземат, че ти харесат тия филми - карай нататък с "The good, the bad and the weird", "3-iron" ("Bin-jip"), "Welcome to Dongmakgol"...

Teo каза...

Да Важните неща определено трябва да се изразяват, може би начина на израз не трябва да е задължително думи. Случвало ми се е една бивша моя приятелка да ми повтаря постоянно че ме обича, наистина се бях почувствал в като в тъп американски филм... Мисля че думите само могат да подтвърдят израза на нещо.

//тео